Tanja trekdrop uit

Ik trekdrop uit (ja, alweer)

Degene die me al langer kennen weten dat ik niet van stil zitten hou. Reislustig ben en al lang een droom heb om te gaan. Te gaan naar Zuid-Amerika. En Yes, op 19 december is het dan zover!!! 4 maanden lang, ga ik genieten, genieten van al het moois wat dat werelddeel me laat zien.

Een lange voorbereidingsfase ging eraan vooraf. Vrij vragen op m’n werk, genoeg uren sparen, reis uitstippelen, centjes sparen, backpack inpakken en afscheid nemen van mensen die een speciaal plekje in m’n hart hebben.

Niet altijd even makkelijk en leuk.

Maar zoals ik altijd zeg: waar een wil is, is een weg. En als je iets wil dan moet je er voor gaan.

Plannen zijn er genoeg, gelukkig is er ook ruimte, ruimte voor verandering, ruimte voor beweging en ruimte voor geniet tijd!

Alleen zal ik niet veel zijn.

De eerste 3 weken ben ik samen met Jantine en Wouter. We zullen door Chili reizen, noord, zuid, midden. Woestijn, bergen, meren en de hoofdstad gaan we bewonderen.

Helaas moet Wouter hierna richting de schoolbanken maar Jantine heeft hard vakantie dagen gespaard waardoor ze nog 3 weken eraan vast kan plakken. Samen gaan we Colombia verkennen. Het strand, de mega palmbomen op de heuvels en wees gerust: van de witte poeder zullen we echt afblijven.

Na 6 weken moet ook Jantine helaas weer naar huis.

Maar gelukkig komt daar weer iets heel leuks voor in de plaats.

Een nieuw land en een nieuw persoon… nowja nieuw…

Na 6 weken zie ik dan eindelijk Paul weer in Costa Rica. Hoewel Emily dat niet leuk vindt (vooral dat zij niet mee mag), moet ik zeggen dat ik het toch wel heel erg fijn vind dat we samen 3 weekjes kunnen genieten van de mooie natuur die Costa Rica te bieden heeft.

Ook aan dat bezoek komt een einde. En dan een dikke week rust… Een weekje ‘vrij’, alleen, met mezelf, jarig zijn, het rijk voor mij alleen, genietend van de afgelopen tijd en de tijd die nog komen zal.

Na een weekje alleen te zijn, staat dan het volgende bezoek alweer te wachten.

Moeders zal 2 weken langs komen om Noord Argentinië mee te gaan ontdekken. Super spannend, maar zeker weten dat dit een onvergetelijk avontuur wordt (zolang de dochter maar alles regelt, he mams :P)

Als moeders weer gaat zal het half maart zijn. En dan, dan zitten er al 3 maanden op. Ik weet zeker dat de tijd zal vliegen.

Dan heb ik, nog de ‘tijd’ om een kleine maand te gaan genieten van Peru en hopelijk Boliva. Heel erg hoog bovenaan mijn lijst stond Bolivia (en dan vooral de zoutvlaktes) maar helaas wegens de onrust op dit moment nog niet geheel zeker. Natuurlijk heb ik genoeg duim sessies om te duimen dat Bolivia half maart toch veilig genoeg is. Wetende dat Peru dan wat minder dagen zal krijgen… Want op 9 april is het dan helaas daar: de terug reis naar het kikkerlandje, maar ook terug naar de lieve mensjes en de ‘werkelijkheid’.

Genieten waar dan ook, dat zal ik zeker gaan doen.

Mensen die me kennen weten dat ik lang niet altijd even snel reageer op appjes, mails of andere social media. Zeker op deze reis zal dit hetzelfde zijn, maar agh denk maar dan als je niet(s/snel) terug hoort: alleen maar een goed teken, dan is ze aan het genieten & ik denk toch wel aan jullie.

Ik ga proberen om, net zoals de andere keren op reis, een aantal keren een verslag van de beleefde avonturen te schrijven. Deze kunnen jullie dan lezen op deze site. De foto’s, sja die vinden jullie dan weer op Facebook. Om het vooral eensgezind te houden.


Lief zijn !
Xx. Tanja

Reacties

Reacties

Louise en Iris Peeters

Graag willen wij jou wel volgen. Een fijne reis toegewenst.

Els Reimert

Heel veel plezier Tanja op deze geweldige reis?

Christel Theeuwen

Gaaf wat je gaat doen!!!
Heel veel plezier en creëer mooie herinneringen!

Katja jeurissen

Super.....geniet!

Inge van Tilburg

Wauw, Tanja!! Wat een geweldige, gave reis gaat dit worden!!
Geniet van al dit moois en van de mooie en lieve mensen met wie je dit avontuur gaat beleven!!

ENJOY EVERY DAY!!

Kim van der Beek

Wow, wat gaaf Tanja! En super cool dat je samen met Jantine de eerste zes weken samen bent. Heel veel reisgenot en veilige kilometers gewenst?

Merle

Super gaaf! Heel veel plezier, ga lekker genieten ?

Egbert Janssen

Geneet van de prachtige tied die geit komme!

Elke

Groot gelijk om zo te gaan genieten! Ik wens je een hele fijne tijd.

Gijs

Ha die Tanja,
Mooi om te merken dat je stijl om reisverhalen te schrijven niet veranderd is.
Fijn om te lezen dat je in principe 24 uur per dag geniet tijd inplant !
Heb het goed daar !
Met jezelf, met je reisgenoten en je invliegende reisgenoten.
Trots ben ik op je dat je dit doet.

Miss Hillss

?????

Micha

Trots op je ♡

Marièlle

Jeetje Tanja, dat is echt weer snel gegaan. De reis staat alweer voor de deur. Wat fijn dat iedereen jou een stukje van de reis gaat "begeleiden" hahaha… of jij hun.
Super fijn om met iedereen jouw reiservaringen te delen.
Heel veel plezier en doe voorzichtig. Veel liefs ;)

Nicolle Bijen

Goede reis en veel plezier. ?

Jackie Bolten

Fantastisch vooruitzich ! Geniet asjeblieft voor ons allemaal mee .
Tanja , fijne reis veel plezier en blijf veilig !
lieve groet

Marian

Ha meissie !
Lief dat je me mee laat reizen !
Je gaat opnieuw een ander leven tegemoet ....ervaren ...leren en vooral genieten
Ik volg je vanuit mijn 2de thuis in Tenerife , wens je nog veel voorpret en vooral heel veel veilig reisplezier ! Dikke knuffel en tot horens !Marian

Maud

Tanja! Toffe planning...veural 2 waeke met dien mooder...speciaal zeg!
Geneet van alles. Ik bin beniejd nao de verhaole!

Garda

Wat een fantastisch vooruitzicht en goed voorbereid.
Geniet ervan!!!

Lisette Colbers-Peeters

Tanja wat ontzettend gaaf wat jij gaat doen. Heel veel plezier en mooie nieuwe ervaringen en momenten.
Geniet ervan...

Mien

Tanja geniet nog ff thuis en dan volop op je /jullie reis
Leuk om je weer te kunnen volgen ook speciaal dat Nel (mam) ook n paar weken mee op pad gaat
Geniet! En Geniet!

Britt

Super leuk!! Je eerste verhaal heb je al weer mooi omschreven ?
Heel veel plezier meis✈️ ????

Paps

Tanja. Wat fijn dat je dit mag en kan gaan doen je weet ik doe het je niet na geniet er ontzettend veel van en zeker ook die andere vier reis genoten van je en Heel veel plezier met je mams. Als jullie terug komen zal ik jullie met een dikke knuffel en open armen ontvangen. Veel plezier paps

Mams

Super trots op je. Dromen waar maken. En heel speciaal dat je dit zelfs 2 weken met mij wil doen. Zeker uniek. Zin erin. Groot avontuur. En tja... dan zul jij wat moeten regelen... ik laat het gebeuren. Xx mams

Silvester

Heel veel plezier, geniet, proef en ervaar hoe mooi en bijzonder de wereld is. Ik volg je graag op de bijzondere reis.

Ans

Wat een mooi vooruitzicht Tanja! Heel gaaf dat je dit avontuur - weer - aangaat! Al die ervaringen leveren je zoveel op.. en dat neemt niemand je meer af! Ik kijk uit naar je verhalen!! Geniet er heeeeeel veeeeel van !!

Tante Nel

Tanja heel veel plezier en geniet van dit avontuur,we blijven je volgen.

Marian

Ha Tanja , als het goed is is je nieuwe avontuur begonnen !!!
Genieten !!!!
Zorg goed voor jezelf en ik ben erg benieuwd naar je ervaringen
Lieve groeten ,
Marian

Nicole

Dag lief mens,

Ondertussen ben je in Chili!! Je reis is echt bezig nu. Ik hoop dat je als een dolle zult genieten en ervaren.

Met een dikke knuf,
Nicole

Ingrid

En den bisse al weg...
Geweldig wat n avonturen desse geis belaeve.
Herinneringen veur dien laeve.
Geniet met alle minse um dich haer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!