Tanja trekdrop uit

Het Corona Virus besluit....

Ik kom naar huis, veel sneller, veel eerder, veel vlugger dan gedacht… laat ik me leiden door de wereld angsten? Ik heb geen idee maar mijn gedachtes (of is het dan toch ook mijn gevoel) hebben besloten. Ik kom naar huis… Aanstaande zondag al, samen met moeders stap ik het vliegtuig in… 

Vanochtend heb ik een ticket geboekt. Misschien een beetje impulsief, maar eigenlijk weet ik ook van niet. Al 2 dagen lang beheerst het corona virus mijn gedachten… Kom ik straks nog wel thuis!? 

Afgelopen 2 weken waren zo bijzonder, zo genoten samen met mam! Maar sinds 2 dagen heb ik een naar onderbuik gevoel en nare gedachten. Het internet gaat los op alle berichten van het corona virus. Nederland gaat los ofja eigenlijk mag het alles behalve los gaan. Amerika besluit vanaf zaterdag niemand meer vanuit Europa binnen te laten…. En vervolgens begint Zuid Amerika dus ook, want ook hier lopen de aantallen van besmettingen zeer snel op! Europeanen die Zuid Amerika binnen komen worden verplicht tot 14 dagen quarantaine somber op een 1 persoonskamer… Mensen komen het land niet meer in of uit. Vluchten die worden geannuleerd vanuit Nederland/Europa… De druppel was dat KLM mailt dat je gratis je vlucht kan omboeken…. 

De onrust, de onduidelijkheid, de vragen over hoe snel een land of een regering zaken kan regelen, de vragen over hoe snel vliegtickets uitverkocht raken…  ik wil daar niet de laatste maand mee bezig zijn…  De tranen kwamen, en veel, de gedachten schoten alle kanten op, wat wil ik, wat voel ik, wat denk ik: zijn het mijn angsten?! Of zijn het reĂ«le zaken die nu de wereld beĂŻnvloeden? Ik wil nog niet naar huis maar ik wil 9 april wel naar huis! Kan ik dan naar huis?! Moet ik straks als ik in Peru aankom eerst 14 dagen in quarantaine omdat ik Europeaan ben? En dan heb ik nog maar 1 week, sja dan kan ik toch nu beter naar huis?!

Na lieve belletjes met nog lievere mensen en gelukkig mam die naast me zat besloot ik gister om nog 2 dagen af te wachten en dan naar mijn gevoel te luisteren… Een beslissing waar ik me in kon vinden, maar het gevoel van onrust was er nog steeds…  

Vanochtend na een goede slaap opende ik mijn ogen en het eerste wat ik dacht: Shit, wat gaat deze dag voor onrust zaaien. En als snel kwam een bericht binnen dat de Peruaanse overheid besloten heeft om geen vluchten vanuit Europa meer binnen te laten komen en dacht ik… Maar heej wacht als vluchten worden geannuleerd vanuit Europa naar Zuid Amerika, hoe lang gaat het dan nog duren voordat de vluchten terug naar Nederland/Europa worden gecanceld?! Toekomst denken, toekomst kijken maar we weten allemaal dat er nog steeds geen vluchten meer van en naar China gaan…

Op de KLM app ging ik checken of ik ook mijn vlucht vanuit Lima zou kunnen veranderen naar Buenos Aires want 2 weken lang in quarantaine zitten had ik ook geen zin in. De vlucht leek om te boeken… Gedachten gingen: hoelang nog?! Hoe lang zijn er nog tickets? Wat ga ik doen?! Mam gaat zondag, zal ik dan niet mee gaan?! Hoewel het wederom heel wat tranen heeft gekost heb ik na 5 minuten staren naar de bevestigingknop gedrukt. Veel sneller, veel eerder, veel stommer dan gehoopt begin ik zondag aan mijn reis terug naar huis. Gelukkig en gezellig samen met mam… 

In de auto op weg naar Salta gingen wederom mijn gedachten met me op de loop. Tranen kwamen in mijn ogen. Het besef: nog maar 2 volle dagen hier, genietend van mijn reis, ik wil nog niet naar huis, maar ik heb al besloten, doe ik er wel goed aan? Shit heb ik niet te snel besloten, wat nu als het artikel niet van eerste hand was? Ik wil eigenlijk nog genieten hier, ik wil Buenos Aires nog even zien, afscheid nemen en Peru, sja die wil ik misschien toch wel liever zien dan dat ik steeds heb gezegd, maar het besluit staat vast… ik ga naar huis…. 

En dan… de laatste paar zinnen van de blog om te laten weten dat ik naar huis kom, komt er een berichtje binnen. Vanaf 16 maart tot 30 dagen later gaan er vanuit Peru geen vluchten van en naar Europa… Misschien wel de bevestiging waar ik naar op zoek was, mijn onderbuik gevoel of mijn gedachten: ik heb erna geluisterd en zie hier het resultaat! Blij dat ik een vlucht naar huis heb! Tuurlijk is het zwaar, tuurlijk had ik langer willen genieten maar ik wil 10 april thuis zijn, en dat ben ik! 

Komende 2 dagen zullen hoogstwaarschijnlijk nog wat tranen vloeien, van geluk, van blijdschap, van dankbaarheid dat ik deze reis heb mogen maken met mensen die me dierbaar zijn maar ook tranen van dat het er, eerder dan gehoopt, op zit maar het is goed zo, mijn onderbuik gevoel had weer gelijk! 


Ik ga naar huis. 


Tot snel en tot voordat we elkaar zien…. 

Lief zijn! 

Xx. Tanja 


Reacties

Reacties

Tante Nel

Tanja dit zou je niet mee willen maken,maar helaas.toch een goeie keuze denk ik.fijne terugreis en een mooi ontvangst en lieve thuis komst gr.Tante Nel.

Marian

Ha meissie ....gelukkig ben je op dit moment samen met mam
Het leven is soms heftig en dan weer stil .... we hebben niet alles in de hand en soms beslist het leven zelf ....Gelukkig kan niemand je afnemen wat je hebt mogen beleven !!
En wie weet waar je in de toekomst nog belandt ... bedenk er is ook leven na je 30ste !!!
Veel sterkte ,dikke knuffel ,ook voor mam en vooral deze laatste uren .....GENIETEN !!!
Marian

Paul

❤️

Kim van der Beek

Wow Tanja! Super jammer natuurlijk, maar wel een hele wijze beslissing en gelukkig precies op tijd. Koester alle mooie momenten die je hebt meegemaakt en wie weet komt Peru ooit nog aan de beurt.

Voor zondag een hele goede terugvlucht gewenst samen met jouw moeder.

Groetjes Kim

Joyce ott

??

Gijs

Zo belangrijk om naar je onderbuik te luisteren !
Ben Fier op U.
En fijn dat je mam je moeder mee samen terug kunt vliegen.

Peru blijft Peru en ondanks je verlangen om dit eigenlijk nu te zien / te bezoeken en te beleven, ga je, zo verwacht ik, meer onbevangen van dit land genieten als je hier in 2021 of later bent, dan nu met de onrust van kom ik nog wel op tijd thuis. !

Heb een paar mooie en intense dagen daar nog samen .
Warme groet en liefs,
Gijs

Lisette

Ja het is een rollercoster waar niet alleen jij inzit maar heel veel mensen. Zelfs mensen die nu gewoon thuis zijn. Hou je mooie herinneringen vast en je besluit is een wijs besluit.
Genoten van je verhalen.
Goede terugreis samen met mam

Groetjes Lisette

NICOLLE BIJEN

Moeilijke beslissing, maar ik denk de juiste. Goede vlucht ook voor je moeder. ??

Imke

Jeetje Tanja, wat unne rollercoaster aan emoties.. Goaje vlucht alvas en wea wet kump dr in de toekomst nog zo'n kans!

Maud

Welkom Thoes...veilig?

jackie

Heel dapper en wijs gelukt Tanja ! Echter ook sneu, ik gun je in de toekomst je laatste stukje avontuur te mogen afmaken, maar nu even een korte pauze en veilig naar thuis met mam , waar vast getroost en getroost zal worden. dikke knuffel

Marièlle

Jeetje wat een gedoe met dat Corona virus. Weet je Tanja, dat onderbuikgevoel heb je niet voor niets gehad. Gelukkig heb je ernaar geluisterd. Weet je, de tijd die je in hele mooie landen en reis hebt gehad met de lieve mensen rondom je heen, maakt het nu dan ook makkelijker om deze keuze te maken.
Deze herinneringen blijven heel mooi. Die andere heb je nu nog om een keertje te gaan maken. Goede vlucht en geniet nog van de laatste dagen. Geniet er nog van met z'n tweetjes. Dikke knoevel en tot snel een keer. Let op jullie zelf.

jackie

wijs besluit bedoel ik :)

Paps

Ik ben blij dat je naar je onderbuik geluisterd heb. Geniet nog van de mooie dagen samen. Ik zal maandagochtend op Schiphol zijn om jullie twee weer in mijn armen te sluiten. Veel plezier nog ??

Els

Een wijs maar moeilijk besluit. Goede terugreis Tanja en tot in mei?

Mien

Hoi Tanja
T valt nu ff tegen maar toch n goed besluit
Peru komt mogelijk nog n keertje
En deze reis neemt niemand je meer af
Corona of niet
Geniet nog ff samen en ik hoor t ongetwijfeld als jullie weer hier in dit kikkerlandje zijn

Britt

Lieve Tanja, wat ontzettend balen mer hiel begriepelijk besloet. Good desse naor dien geveul hes geluusterd want det is allerbelangriekste! Fijn det ge met zn twieje ziet en samen naor hoes kent komen. Geniet nog ff as det geit en tot snel wir ♡

Nicole

Lieve Tanja,
Moest deze delen... (met een lach en een traan)
https://m.youtube.com/watch?v=dVWC_nQBib4

Liefs en goede reis voor jullie!
Nicole

Katja

Lieve Tanja,
Ondanks dit wijze besluit ontzettend jammer! Goede reis naar huis.

Hans

Ik heb genoten van al je reisverhalen. Jammer dat je zo abrupt moest beslissen naar huis te gaan maar het lijkt nu een heel verstandige keuze. Complimenten voor je onderbuik. Goede reis terug samen!
Hans

Iris en Louise

Fijn dat je met mam naar huis komt. We hopen jullie snel te zien. Dikke knuffel van Iris.

Marion

Heftig.
Maar een wijs besluit.
Veilige terugreis voor jullie beide.
Tot gauw...

Emmy

Hee Tanja,
Wat goed dat je naar onderbuikgevoel hebt geluisterd. Maar wat ontzettend jammer dat dit besluit nodig was... een hele goede reis terug!
Veel liefs,
Emmy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!